Mare de Déu, quina escola!

Aquest és el títol d'un llibre que fa poc que m'he llegit. Una de les coses, o més ben dit, plaers que estic recuperant aquest estiu és el de llegir per gust.

Vaig començar amb aquest perquè feia temps que em rondava per la tauleta de nit.

La veritat és que m'ha agradat força perquè explica com es produir la forçada marxa de molts mestres durant la guerra i la postguerra i com a poc a poc, es va poder anar restablint el que era la normalitat de les aules catalanes.

És curiós veure els criteris pels quals podies passar a ser mestre o les diferents prohibicions que es van fer perquè no es poguessin tenir llibres en català, ensenyar en català i sobretot utilitzar una metodologia que ensenyés a pensar.

Després de llegir-lo buscaré l'anterior, que em sembla que es diu "Els mestres de la República", on expliquen com es van començar a introduir les noves metodologies de Montessori, Decroly, Freinet, entre d'altres.

Comentaris