C:\Users\Violeta\Desktop\html_1.png Much more...: de setembre 2014

dilluns, 29 de setembre de 2014

Treballem els colors

Aquest any torno a fer "Plàstica en anglès", un projecte que es diu "Englartish" de l'Escola Abel Ferrater i el porto a terme a 1r.

En el primer tema treballem els colors: primaris i secundaris, la roda de colors i els freds i càlids.

Tot i que ara us posaré una mostra del producte final que farem, heu de pensar que és una evolució de diverses sessions on anirem veient les diferents característiques dels colors.


Pensant com podien els alumnes elaborar un producte final que ho englobés tot, m'he decidit en fer un Lapbook. Crec que tenint els passos clars pot quedar força bé. Aquesta tarda he fet una mostra per veure com quedaria.


Primerament, presentarem els colors primaris i secundaris mitjançant un parell de vídeos.








Després es presentarà la roda de colors...


I finalment aprendrem quins són els colors freds i els càlids mitjançant una presentació d'imatges.


A mesura que passin les sessions anirem construint el Lapbook dels colors, enganxant cada part en el moment en que ho treballem.


divendres, 26 de setembre de 2014

Treball cooperatiu

Aquesta setmana he afegit una petita novetat a l'aula: numerar els grups de taules. Cada grup de taules té els números de l'1 al 4 enganxats a cada cantó de la taula.


A mesura que vaig afegint diferents maneres de treballar els alumnes van responent molt bé. En aquest cas, acabem de començar però estic segura que funcionarà bé i els ajudarà també pel que fa a l'organització.



Els números ens van bé per fer diferents activitats i aquesta setmana n'hem posat en pràctica una: la lectura a 4. El text era igual per a tots, però començava llegint un primer fragment el nº1, un segon fragment el nº2 i així fins el 4.

Ja us aniré posant el dia quan anem avançant!

dilluns, 22 de setembre de 2014

Gestió d'aula

Aquest estiu he anat preparant cosetes per la classe i a poc a poc les vaig introduint a l'aula.

1.-Els pots (podeu veure l'explicació clicant a la paraula següent: "Pots").

Aquests dies he estat treballant una mica i avui ja he pogut col·locar la resta de pots a l'aula. Ja havíem posat "Llapis perduts" i "Gomes perdudes" i la veritat és que funciona molt bé. Avui he introduït els pots "Comencem", "Ja he acabat" i "Altres activitats". Els ho he explicat i després, quan ens hem posat a fer les nostres tasques, ho hem posat en pràctica.


De moment els paperets que van fent me'ls entreguen posant-hi el nom, d'aquesta manera, aquests primers dies puc anar veient el nivell en el que es troben.

2.-Activitat per practicar lletres i números. Per fer aquesta activitat he reciclat alguns treballs vells que ja no servien. És una tasca per fer quan acaben l'activitat i la resta de companys encara l'està fent. Es tracta d'agafar un paperet i reproduir la lletra o el número que els ha sortit. És una manera de practicar que no es fa pesada com pot ser la cal·ligrafia.


3.-Gestió de punts. Com que estan una mica xerrameques, he establert un sistema de punts. Cada taula té un fanalet d'un color determinat que penja a sobre la taula. Al llarg de la setmana vas posant o traient punts segons el grau de "xerrameca". Al final de la setmana, fas el recompte de punts i el dilluns següent enganxes una pegatina al puntet que toca.


4.-Per últim, avui ja els he portat les plantes a la classe. Crec que no costa gens tenir-ne i per ells és interessant aprendre-les a cuidar, inclús, ens serviran en algun tema de medi. L'encarregada de les plantes les ha de regar cada dia i dir-los "Bon dia!".




divendres, 19 de setembre de 2014

Treball cooperatiu: 1r rol

Després d'aprendre el curs passat una mica més el fet de treballar cooperativament, aquest any tinc la intenció d'anar introduint alguns aspectes d'aquesta manera de treballar a l'aula.

En un principi ja que tenia clar que el primer que volia és que estiguessin assentats en grups de 4 o 5, el que s'anomena "grups base". Per tant, la classe ja funciona així. Cada taula està marcada per un fanalet i cadascun és d'un color diferent, d'aquesta manera quan parles amb un grup ho fas referint-te al color del seu fanalet.



Aquesta setmana quan repartíem el encarregats ens hem organitzat de manera que el de l'ordre no és un o dos alumnes, sinó que n'hi ha un per taula i aquest serà el capità o capitana. Al matí quan arriben es posen una etiqueta que indica que és el capità perquè com són encara petits, 6 anys, ho recorden millor.


De moment sembla que funcioni, espero poder anar introduint altres rols del grup. 

dijous, 18 de setembre de 2014

Detall per a felicitar als nostres alumnes

Cada escola té les seves normes respecte a la celebració dels aniversaris, alguns no volen que es porti esmorzar, altres ho permeten, alguns fan que per contra regalin algun llibre o joc per l'aula, etc.

Tot i que hi hagi maneres diferents de celebrar-lo a nivell d'escola, crec que com a tutora no costa massa fer un petit detallet als alumnes quan fan l'aniversari.

Per aquest motiu, he fet aquests globus que seran targetes de felicitació que donarem als alumnes el dia del seu aniversari: 


Són força fàcils de fer. Jo ja he preparat les de tot el curs i les he deixat a l'aula. D'aquesta manera no cal pensar-hi més. 

dissabte, 13 de setembre de 2014

11 de setembre Catalunya

Us deixo un petit vídeo de la concetració de Barcelona que es va celebrar el dia 11 de setembre, la Diada de Catalunya, per demanar poder votar el 9 de novembre decidint si volem que Catalunya sigui un país independent.

Tan si votaries Sí - Sí com No o Sí - No, val la pena veure'l.


dijous, 11 de setembre de 2014

El meu aniversari!

Sí, correcte, avui faig ...



Mare meva, el temps passa però cada any el celebro amb molta il·lusió.

Aquest matí mateix, Google m'ha fet una sorpresa, el cercador de pastissets amb espelmes! Que xulo!



Jo el celebraré amb la meva família bufant unes llargues 34 espelmes! A veure si al vespre puc posar fotos del pastís...



Us poso aquesta petita decoració que he fet per casa, tota la setmana que la hi tinc penjada.


Les banderetes les vaig comprar en una botiga de Berlín aquest estiu. M'encanten! 


Ja us puc posar un parell de fotos del pastís!


P.D. Des que vaig néixer, Catalunya em fa una festa per l'11 de setembre, però cal dir que aquests últims anys, s'hi ha lluït molt! Heee, fora bromes, haver nascut l'11 de setembre sempre m'ha encantat. Avui també serà un dia ben especial i ben celebrat demostrant a tothom el que volem, votar el 9N.


dijous, 4 de setembre de 2014

Treballem la llengua amb els Clics de Playmobil

Avui us presento una activitat que no és pas nova, però que vull posar en pràctica aquest curs escolar.

L'altre dia tot pensant activitats per a fer la l'escola on he començat aquest any, vaig recordar una activitat que ens van ensenyar en una formació de llengua.



Qui no té clics a casa seva? Qui més qui menys, de petit ha jugat amb els clics o té canalla petita que en té.

La veritat és que és senzilla però força motivadora i si és motivadora, endavant, estic segura que hi haurà aprenentatge.



És una activitat que es pot fer per treballar la comprensió oral, la comprensió lectora i també l'escrita. Un altre avantatge és que la pots fer més o menys complicada, cosa que amplia força el ventall de nivells on la pots aplicar.

Es tracta d'identificar uns dels clics mitjançant la comprensió de la lectura d'una petita descripció, en el cas que treballem la comprensió lectora.



El que he fet és fer paquets de 5 clics. Cada un és diferent en alguna cosa, porten algun objecte a la mà, van vestits diferents, tenen el cabell diferent, etc.

Si la fas a nivell oral, li mostres diferents clics i li llegeixes la descripció i ell ha de dir quin clic és. Si la fas a nivell de lectura individual o per parelles, els dones una bosseta o capsa on hi hagi les descripcions i els clics i ells han d'anar treballant sols.


Aquesta activitat també permet treballar l'expressió escrita. Dones a cada alumne o per parelles un clic i han de fer-ne la descripció. Inclús amb alumnes una mica més grans els dones el clic i tres paraules i han d'inventar una història curta.

Us deixo aquí les descripcions: