C:\Users\Violeta\Desktop\html_1.png Much more...: de gener 2015

dissabte, 31 de gener de 2015

Tot en ordre

Avui he trobat aquesta carpeta classificadora a l'Aldi i me l'he comprat. De seguida he pensat quina utilitat li podia donar.



Així que aquesta tarda ja me l'he fet meva. En cada número hi he posat una enganxina i amb uns stamps que tinc amb les lletres de l'abecedari, he anat posant les matèries que volia. 


Després he buscat una altra enganxina i he posat el meu nom i el curs. 


Hem servirà per anar posant les fitxes de mostra que fem a classe perquè d'aquesta manera hem quedi un recopilatori del curs. 

Crec que la gràcia de les coses és fer-te-les teves. Així que de moment, és com ho faig. 

dimecres, 28 de gener de 2015

Fàcil fer-ho més atractiu

En cada unitat d'anglès hi ha una estructura nova i adjectius per aprendre. Al llarg de les sessions em va bé tenir l'estructura o adjectius a mà per mostrar-los exemples, perquè ho tinguin de referència i, no costa massa fer-ho una mica bonic.

Us mostro unes fotos dels cartells que tinc a l'aula. Les imatges, les targetes quadrades són d'un joc que ja tenia, el que tenim són les targetes amb les lletres de goma eva.



He animat als alumnes a fer-se targetes a casa seva. Els he explicat com ho poden fer i d'aquesta manera anar recollint vocabulari o estructures i tenir-les penjades allà on estudiïn. 



Crec que és molt important mostrar material motivador, bonic, que els faci mirar... que l'alumne li agradi penso que ha d'influir d'una manera positiva en el seu aprenentatge.



Econòmicament, no és gens car: cartolina i lletres goma eva de les antigues botigues "Tot a cent". 
A nivell de temps, tampoc és invertir-hi massa temps ja que per unitat hi ha una estructura i pocs adjectius. 



Com us he explicat no costa molt preparar aquest referent per l'aula i per això us animo a tenir la classe ben bonica, a fer-la atractiva, perquè d'aquesta manera crearem un ambient on tots se sentin a gust, i quan et sents a gust en un lloc, el vols. 






diumenge, 25 de gener de 2015

Descripció d'objectes

Estem treballant la descripció d'objectes. Avui he fet un referent d'aula perquè recordin l'ordre a l'hora de descriure'ls.


Biblioteca Pública de la Selva del Camp

Ahir, a la Selva, van fer la jornada de portes obertes de la Biblioteca Pública.

Ja feia uns dies que havia vist al Facebook que, Joan Turu, aquest il·lustrador que tan s'ha posat de moda, estava pintant a la biblioteca. Això ja em va fer pensar que quedaria ben alegre, perquè les il·lustracions d'aquest home són molt boniques.

Entrada a la Biblioteca infantil i juvenil
Ahir al matí, mon pare i jo, xino xano, ens vam arribar fins a la biblioteca que es troba situada a l'Hort d'Iglésies.

Em va agradar molt el fet que hagin diferenciat entre la biblioteca infantil i la dels adults. Com a petita crítica, segons el meu parer, seria millor que una fos al costat de l'altre, però a vegades no es pot demanar més, perquè l'espai et limita.


A banda que hi ha força llum natural i això sempre ajuda a crear ambient, les il·lustracions del Sr. Turu hi queden de meravella. Donen una alegria especial... jo, ja m'hi hagués quedat una estona a remenar llibres i contes de canalla!


La biblioteca dels adults és a la 1a planta. Primer trobes una sala de lectura, on hi pots llegir un gran assortit de revistes. Em va agradar veure que la revista Kireei també hi era. 

La biblioteca té forma de "L". Primer trobem els ordinadors. Respecte a aquest tema, els limitaria a fer cerques i per fer treballs, no per jugar. Crec que per això hi hauria d'haver un altre espai, però no la biblioteca.

En aquest primer tram, hi ha els DVDs i CDs de préstec. 

Al mig, en un racó, hi ha el mostrador de la bibliotecària i després tota una sala de taules per llegir, estudiar...


Em va agradar especialment la decoració, podríem dir que és del meu estil. Un estil que s'ha posat força de moda, però que no hem inventat nosaltres. Jo el vaig descobrir fent les meves estades d'estiu a Anglaterra sobretot, ara fa uns anys.


Un exemple d'un parell de cites... 

Suposo que són vinils, que també són molt actuals. Com veieu, s'hi han gastat diners, però segons el meu parer, calia tenir una biblioteca com aquesta, a més ha quedat molt bonica i funcional. És evident, només cal passejar-s'hi una mica, que ara el que falta és anar-la omplint de material, ja que a l'ampliar-la, ha fet que es vegin estanteries buides. Crec que a poc a poc, aquest tema s'anirà arreglant.


També trobem un "owl" que ens demana silenci, respecte pels demés.


És molt graciós i a més, n'han fet una bossa. No m'he pogut resistir i he pecat... 2€ m'ha costat i en tenien de tres colors: negre, vermella i blanca.


Per últim, quan surts de l'edifici hi ha una caixa de metall per poder fer els retorns dels llibres 24h. Em va agradar molt perquè ho trobo d'allò més còmode i bé, l'únic que vaig pensar és que espero que duri i no hi hagi cap graciós que ho faci malbé.



Per últim afegir que la biblioteca funcionarà si es fa respectar pels usuaris. A vegades podem tenir els recursos necessaris però si no s'imposen unes normes, no funcionarà i seria una llàstima.

Abans de tancar aquesta entrada, deixar-vos l'enllaç de la Biblioteca Municipal de Constantí. Hi fan un gran treball les bibliotecàries.

dissabte, 24 de gener de 2015

1 DESENA = 10 UNITATS

Aquest curs estem treballant la desena. Aquest cap de setmana he fet aquest referent d'aula per penjar a la classe i que els alumnes que a vegades no ho tenen clar, ho puguin consultar.


dimarts, 20 de gener de 2015

El que em faltava...


El que em faltava per fer classes: un punter làser triple funció!


Sí! He vist una oferta i he pensat: "Bona idea! Treballant amb la pissarra digital em pot anar perfecte."

Primer era llis...



Després, me l'he fet meu decorant-lo amb un celo d'estrelles...



Per una banda és làser, per l'altre és bolígraf i també...


Demà, a posar-lo en pràctica! 

dilluns, 12 de gener de 2015

G o GU

Aquest referent és perquè estem treballant les paraules amb la G o la GU. Després d'explicar-ho a classe amb una presentació a la PDI i que ells practiquessin, els he mostrat el referent i els ho he penjat a classe recordant que el tenen allí per consultar sempre que vulguin.


Adjunto un joc per a practicar.


diumenge, 11 de gener de 2015

Noise meter

Una eina que tinc ganes de provar: noise meter.

Ajuda a mostrar als alumnes el nivell de soroll que hi pot arribar a haver a l'aula.


La piràmide de la lectura

Fa uns dies us vaig posar una entrada on explicava que el Departament d'Ensenyament havia creat un document que es deia "La piràmide de la Lectura". Només havia vist el pòster i us vaig dir que quan en sabés alguna cosa més us en faria cinc cèntims.

Avui, remenant pel portal XTEC he trobat el document i me l'he estat mirant. D'entre d'altra informació hi ha unes recomanacions i m'han agradat molt. Aquestes, a part del text, estan acompanyades d'un dibuix. He trobat que estan bé, cap nova descoberta, però els pares, a vegades, necessiten una mica d'ajuda.

L'altre dia a l'escola vam estar contestant una enquesta sobre la lectura, era una activitat dins del projecte ILEC. Va sortir el fet de si com a mestres donem orientacions als pares per a formar els seus fills com a bons lectors. Vam analitzar-ho i vam veure que no, que no ho fem. De seguida se'm va encendre la llumeta i vaig pensar en anar penjant al bloc d'aula recomanacions.

Després de trobar avui aquest document, ja he fet una primera entrada al bloc d'aula que tenim fent una primera recomanació. Cada setmana n'aniré posant unai d'aquesta manera, els pares tindran una guia que fins ara, des de l'escola, no donàvem de manera tan explícita.

Aquí us deixo la 1a i la 2a:



Cossos geomètrics

Activitat online per practicar els cossos geomètrics a cicle inicial. Està força bé.


divendres, 9 de gener de 2015

Per practicar ...

Aquí us poso un petit joc per treballar els colors en anglès:


I aquest és per treballar els objectes de la classe:


dimecres, 7 de gener de 2015

Reis i Tortell

Ahir vam acabar les festes de Nadal 2014-2015 amb un parell tortells de Reis. Un era de massapà i l'altre de cabell d'àngel.



Van ser molt bons i evidentment, vam coronar a dos reis i van sortir dues faves. Aquesta és una de les tradicions que més m'agrada, perquè tant grans com petits gaudeixen molt. És curiós com quan treus el tortell apareix la canalla altra vegada a la taula, sembla que ensumin el dolç! 


He estat buscant d'on sorgeix aquesta tradició de menjar-se el tortell de Reis i això és el que he trobat:

"(...) Commemora la festivitat catòlica dels Treis Reis d'Orient, tot i que té arrels paganes, ja que l'imperi Romà ja celebrava les festes d'hivern, o festes dels fruits, amb tortells fets de figues, dàtils i mel. Els romans utilitzaven les faves per votar el rei de les festes d'hivern en honor del déu Saturn. (...) Aquest tortell conté dues sorpreses amagades: una fava seca i una figureta (normalment d'un dels Reis). Segons la tradició, aquell qui troba la figureta dins el seu tros és coronat amb la corona daurada de cartró que decora el centre del pastís, mentre que qui es troba la fava és a qui li toca pagar el tortell. A França, és costum que el més petit de la casa, des de sota la taula, vagi dient a qui correspon cada part del pastís. A més, s'ha de tallar en tantes parts com convidats més una, que seria la part destinada al primer pobre que es presentaria a la casa. 
Explica el costumari català que no tothom podia anar a l'adoració i per tant en el tortell de reis hi posaven una fava seca; qui trobava la fava era anomenat rei, qualificat com el "rei de la fava", era qui anava a la funció de l'església en representació de la família i adorava el Nadó de Betlem. (...)"

Abans de menjar el Tortell vam anar a veure si els Reis ens havien deixat alguna coseta... i sí, vam trobar regalets a totes les cases!