C:\Users\Violeta\Desktop\html_1.png Much more...: d’octubre 2015

dimecres, 21 d’octubre de 2015

Necessites motivar a algun alumne?

A vegades ens trobem amb alumnes que han perdut la motivació per fer les tasques escolars. Evidentment, a part d'ensenyar també tenim moltes altres feines a fer i una és reenganxar als alumnes que no els agrada treballar o fer les activitats que els proposem.
Per això, he preparat aquest material, per d'una manera senzilla, fer que faci les tasques amb ganes i il·lusió i demostrar que pot fer-les molt bé.


El material són un seguit de targetes, una per activitat, on hi ha tres dibuixos. El primer, un arc de Sant Martí, unes gotes de pluja i un núvol. Cada dibuix vol dir una cosa:

êarc de Sant Martí: ha fet l'activitat amb ganes i il·lusió i l'ha fet molt bé o força bé mostrant esforç.
êgotes de pluja: li ha costat una mica posar-se a fer l'activitat i no li ha quedat molt bé, però hi ha posat esforç
ênúvol: no ha fet l'activitat amb ganes i il·lusió, no li ha sortit massa bé perquè no s'ha esforçat.

Depenent de com ha anat l'activitat...


...li marques amb un troquel "simpàtic" un estrelleta, rodoneta o la forma que tinguis.

Us asseguro que funciona perquè ho he posat en pràctica. Ara bé, el mestre, n'ha de fer un seguiment diari.

Us deixo una còpia per si us la voleu descarregar.

dimecres, 14 d’octubre de 2015

Dominó de sumes

Hola de nou,

Avui us porto un material de matemàtiques ben divertit: un dominó de sumes!

Perquè les vostres classes de matemàtiques amb mig grup o les de SEP siguin ben divertides. Faig aquest comentari perquè és ben sabut que és complicat jugar amb tota la classe, però potser sou molt valents i organitzats i llavors res és impossible!

Una companya em va recomanar aquest material i durant aquest pont l'he preparat. És tret de la web de 2profesenapuros o també ho podeu trobar en aquest enllaç imageneseducativas. Consisteix en diferents pàgines de fitxes dominó per a treballar la numeració i l'operació de la suma per alumnes de cicle inicial.


La setmana que ve, dilluns, que tenim SEP de mates, hi jugarem, a veure què tal! Ja us explicaré, però crec que agradarà.


dimarts, 13 d’octubre de 2015

Tot en ordre

Si recordeu, fa unes setmanes us vaig posar un material de matemàtiques. N'hi havia un que el que volia treballar és la descomposició de nombres: 23= 20+3.

Aquest cap de setmana he acabat d'imprimir, retallar els nombres que em faltaven i ho he posat en ordre. He reciclat una capseta que tenia, he posat uns separadors i ... així és com m'ha quedat.





dilluns, 12 d’octubre de 2015

Conceptes clars

A mesura que passen els anys i vaig agafant experiència com a mestra, tinc més clar que tot el que ajudi a l'alumne a tenir els conceptes clars, millor.

Aquesta vegada he plasmat la idea que he trobat al Pinterest sobre els conceptes: vertical i horitzontal.

He fet aquests cartells per penjar a la pissarra, a les vores.

MODEL 1


MODEL 2


Durant tot l'any està penjat i sempre que ho necessites ho assenyales, però tot i no assenyalar-ho els nens i nenes ho tenen allà, quan ho necessiten ho miren. Vaja, un referent d'aula. 

A la pissarra:



dilluns, 5 d’octubre de 2015

Més gran o més petit?

Ja fa un temps que vaig veure el símbol matemàtic de més gran que o més petit en forma d'animal, cocodril, per exemple. Tenia ganes de fer-lo per la classe i aquí el teniu:


És fàcil de fer, només necessites dos retalls de cartolina verda i dos de blanca. Primer uneixes les verdes amb una mica de cola. Amb les blanques cal fer uns talls simulant les dents i després ho enganxes. Hi poses un parell d'ulls mòbils per fer-ho més atractiu per la canalla. 


Com que la pissarra de l'escola, la de guix és magnètica, doncs m'hi he posat uns imants a la part de darrere. D'aquesta manera per treballar-hi a la pissarra ens va més bé. 


A través de Pinterest, he descobert la web següent, From the Pond. En aquesta web hi ha aquesta fitxa que tan bé m'anirà per a treballar amb els alumnes. Està bé perquè al ser imatge la pots modificar i posar-ne més. 




Espero que us hagi resultat útil aquesta entrada!!

dissabte, 3 d’octubre de 2015

Qui és qui?

El mural d'aquest 1r trimestre dels alumnes de 2n de l'escola on treballo l'hem fet molt divertit.

Jo mostraré l'exemple amb mi, perquè ja sabeu que és millor no publicar imatges dels alumnes. Quan estigui penjat al bloc de la classe ho enllaçaré.

Primer vam fer una foto a cada nen i nena amb algun d'aquests divertits articles:


De manera que cada nen quedava més o menys així, heee:

     

         

Després, en un model que representava una foto Polaroid, com aquest, extret de Pinterest...


cada alumne es va dibuixar...

No tinc cap gràcia dibuixant però per mostrar-vos-ho... m'he atrevit, heee

Objectius del mural: 

-Relacionar els dibuixos amb la imatge corresponent.

A més a més, també practiquen el saber-se dibuixar, i la cohesió de les dues classes. 

La gràcia és que ha quedat a la part de dalt, tots els dibuixos dels nens i nenes i a sota, les seves fotografies. Sota de cada dibuix hi haurà un cartellet-finestreta on si aixeques pots veure el nom, per tal de comprovar que és el que tu et pensaves. 

D'un mural de passadís n'hem fet un joc i queda molt wapo!! Estic segura que nens i mestres s'entretindran a jugar-hi!