C:\Users\Violeta\Desktop\html_1.png Much more...: La bústia

divendres, 21 d’agost de 2015

La bústia

Avui us mostraré la bústia que he preparat per a la classe.

L'altre dia, després de buidar la capsa de pastilles pel rentavaixelles al seu pot, em vaig mirar la capsa i vaig pensar: "Té forma de bústia... pel cole!".

Aquesta activitat també promou el medi ambient,
ja que hem reutilitzat la capsa per a un bon ús. 

Primer de tot he folrat la capsa i després hi he marcat les lletres amb tinta blanca. Finalment, l'he decorat una mica, no massa, perquè no volia que quedés massa carregada.

Les lletres les he posat amb uns stamps d'ABC
que em vaig comprar al Lidl, si no recordo malament. 

Per a què es pot utilitzar?

És evident que cal fomentar el diàleg entre els nostres alumnes així com transmetre'ls els valors democràtics de la nostra societat. Cada dia ens queixem de la situació en la qual estem vivint avui en dia (crisi econòmica, ciris de valors...) així que, des de l'escola, hem de treballar per a reforçar l'educació de casa.

A banda de les moltes activitats que es fan per treballar l'educació emocional, els valors, etc, a vegades necessitem acordar diferents aspectes del dia a dia de l'aula, expressar la nostra opinió o fer crítiques per tal de millorar, entre d'altres.

Els post-it, comprats a l'IKEA juntament amb els ulls mòbils,
ens dóna informació del perquè serveix la bústia: per comunicar! 

ALGUNES IDEES:

ê Fer votacions: projecte d'aula, escollir qui llegirà el text com a representant de la classe, qui farà de delegat, etc.
ê Expressar opinions: una activitat pot ser que la mestra ens demani que donem la nostra opinió per escrit sobre algun tema. La bústia pot ser un bon lloc per a recollir-les si les volem de manera anònima per a què es puguin esplaiar tranquil·lament.
ê Resoldre conflictes: si algun alumne té algun problema que vol parlar amb la classe i que no és urgent, el pot escriure en un paper, i de manera setmanal, per exemple, es pot obrir la bústia i dedicar una estona a resoldre diferències o petits conflictes. 
ê Expressar crítiques constructives: podem fer crítiques sobre treballs, sobre el comportament de la classe per part dels alumnes, el com treballa la mestra, etc... És important que tant la mestra com els alumnes puguin millorar la seva manera de fer, no només els alumnes són els que han de millorar, la mestra també ha d'estar receptiva a crítiques.  
êEnviar-nos notes o cartes: aprofitant que estem treballant o que hem treballat la nota o la carta, podem utilitzar la bústia per intercanviar-nos de tant en tant, alguns escrits. 
ê Per fer l'amic invisible o alguna altra activitat tan apreciada pels alumnes. 

Per obrir i tancar amb facilitat hi he posat un "velcro" rodó. 

Com podeu veure, amb les activitats que us proposo estem fomentant l'escriptura, la lectura i l'expressió oral d'una manera lúdica. A més a més, ajuda a saber construir opinions i a saber explicar el que sentim. Activitats com aquestes ens ajuden a què els alumnes s'acostin a aquests aspectes de la llengua que tant els costa avui en dia i estiguin motivats.

Si teniu més idees, no dubteu en dir-m'ho que les afegiré a la llista!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada