Margarita

Avui, un amic m'ha passat una adreça d'un bloc que es diu "Mireu què fem a la nostra biblioteca". Hi he trobat un curtmetratge que no sé perquè, però me l'he mirat. Es diu Margarita i m'ha agradat. Primer de tot perquè surten moltes estrelles i m'agraden molt. De fet, una de les coses que tinc a la llista de coses a fer és anar a mirar les estrelles a un lloc on no hi hagi contaminació lumínica. L'última vegada que vaig quedar-me embadalida mirant les estrelles va ser a Letònia. Era en un viatge Comenius i ens van portar al cul del món, com sempre dic. Érem al mig del bosc, tot fosc i un cel clar i estrellat... com no l'havia vist mai. Feia fred, però m'hi vaig estar una bona estona. Aquella imatge és difícil d'oblidar, com tantes altres coses. 


Deixant a banda les meves històries, crec que aquest curt és un bon recurs per a treballar a la classe de llengua, ja que en tot el curt no es parla fet que ens ofereix la possibilitat de treballar-lo en català, en anglès, en japonès... en qualsevol llengua. 

Mirant-lo, de seguida m'han vingut al cap diverses paraules: llibres, històries, fantasia, innocència, inconsciència, somnis, perills, música, esforç, il·lusió, brillar i fites. Deu ni dó!

Per tant, com podeu veure també és una bona eina per treballar els valors. Una nena somiadora, que té un objectiu: l’estrella. Passa alegria, por, mostra valentia, esforç i al final l’aconsegueix.

Evidentment, es troba en algun problema, però se’n surt. També aporta un cert optimisme, no trobeu? 

Detalls com el motor de la barca, la música, la nena tan petita i el pare tan gran... 

Per mi, la millor imatge del curt és al final. Quan la nena juga a la platja i l’àvia la va a buscar. Aquelles siluetes amb el far al fons... 

Bé, si teniu 10 minuts, ja ho sabeu!

SUMMARY

This short film is called "Daisy". I think it's a good tool for language classroom because, in the short film, nobody talks, so you can use it in your mother tongue or another (English, for example).
On the other hand, it's a good resource for working the values with your students. If you have 10 minutes, enjoy it!


Com que m'ha agradat la música aquí us la deixo també...

Light me the way
 

Comentaris