Avui us presento una manera de reforçar o d'introduir el lèxic. La idea és treta de Pinterest, concretament del bloc The Silver Lining.
Aquesta activitat permet moltes adaptacions:
- Ho podem presentar en format digital o en paper, pissarra...
- Es pot complicar tan com vulguis o fer-ho ben senzill, depenent del nivell.
- Es pot fer a nivell oral o per escrit, cadascú a la seva llibreta o en foli.
- Individual, en grup, per parelles...
- És recomanable fer-ho diàriament, però es pot fer tres vegades a la setmana, una a la setmana...
- ...
Un parell d'exemples:
En aquest primer exemple, el que fem és que l'alumne discrimini correctament el que són vocals del que són consonants i coneguin bé els dos conceptes. Després fem lletrejar la paraula.
En aquest segon cas, fem el mateix que el primer, i després s'escriu el significat, es diu quin tipus de paraula és (nom, verb, adjectiu...) i s'escriu o es diu una frase on es pugui veure clarament que s'entén el significat.
Com podeu veure es poden anar afegint tot de característiques de les paraules, depenent del que estiguem treballant.
Aquesta activitat permet moltes adaptacions:
- Ho podem presentar en format digital o en paper, pissarra...
- Es pot complicar tan com vulguis o fer-ho ben senzill, depenent del nivell.
- Es pot fer a nivell oral o per escrit, cadascú a la seva llibreta o en foli.
- Individual, en grup, per parelles...
- És recomanable fer-ho diàriament, però es pot fer tres vegades a la setmana, una a la setmana...
- ...
Un parell d'exemples:
En aquest primer exemple, el que fem és que l'alumne discrimini correctament el que són vocals del que són consonants i coneguin bé els dos conceptes. Després fem lletrejar la paraula.
En aquest segon cas, fem el mateix que el primer, i després s'escriu el significat, es diu quin tipus de paraula és (nom, verb, adjectiu...) i s'escriu o es diu una frase on es pugui veure clarament que s'entén el significat.
Com podeu veure es poden anar afegint tot de característiques de les paraules, depenent del que estiguem treballant.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada