Després d'aprendre el curs passat una mica més el fet de treballar cooperativament, aquest any tinc la intenció d'anar introduint alguns aspectes d'aquesta manera de treballar a l'aula.
En un principi ja que tenia clar que el primer que volia és que estiguessin assentats en grups de 4 o 5, el que s'anomena "grups base". Per tant, la classe ja funciona així. Cada taula està marcada per un fanalet i cadascun és d'un color diferent, d'aquesta manera quan parles amb un grup ho fas referint-te al color del seu fanalet.
Aquesta setmana quan repartíem el encarregats ens hem organitzat de manera que el de l'ordre no és un o dos alumnes, sinó que n'hi ha un per taula i aquest serà el capità o capitana. Al matí quan arriben es posen una etiqueta que indica que és el capità perquè com són encara petits, 6 anys, ho recorden millor.
En un principi ja que tenia clar que el primer que volia és que estiguessin assentats en grups de 4 o 5, el que s'anomena "grups base". Per tant, la classe ja funciona així. Cada taula està marcada per un fanalet i cadascun és d'un color diferent, d'aquesta manera quan parles amb un grup ho fas referint-te al color del seu fanalet.
Aquesta setmana quan repartíem el encarregats ens hem organitzat de manera que el de l'ordre no és un o dos alumnes, sinó que n'hi ha un per taula i aquest serà el capità o capitana. Al matí quan arriben es posen una etiqueta que indica que és el capità perquè com són encara petits, 6 anys, ho recorden millor.
De moment sembla que funcioni, espero poder anar introduint altres rols del grup.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada