Biblioteca Pública de la Selva del Camp

Ahir, a la Selva, van fer la jornada de portes obertes de la Biblioteca Pública.

Ja feia uns dies que havia vist al Facebook que, Joan Turu, aquest il·lustrador que tan s'ha posat de moda, estava pintant a la biblioteca. Això ja em va fer pensar que quedaria ben alegre, perquè les il·lustracions d'aquest home són molt boniques.

Entrada a la Biblioteca infantil i juvenil
Ahir al matí, mon pare i jo, xino xano, ens vam arribar fins a la biblioteca que es troba situada a l'Hort d'Iglésies.

Em va agradar molt el fet que hagin diferenciat entre la biblioteca infantil i la dels adults. Com a petita crítica, segons el meu parer, seria millor que una fos al costat de l'altre, però a vegades no es pot demanar més, perquè l'espai et limita.


A banda que hi ha força llum natural i això sempre ajuda a crear ambient, les il·lustracions del Sr. Turu hi queden de meravella. Donen una alegria especial... jo, ja m'hi hagués quedat una estona a remenar llibres i contes de canalla!


La biblioteca dels adults és a la 1a planta. Primer trobes una sala de lectura, on hi pots llegir un gran assortit de revistes. Em va agradar veure que la revista Kireei també hi era. 

La biblioteca té forma de "L". Primer trobem els ordinadors. Respecte a aquest tema, els limitaria a fer cerques i per fer treballs, no per jugar. Crec que per això hi hauria d'haver un altre espai, però no la biblioteca.

En aquest primer tram, hi ha els DVDs i CDs de préstec. 

Al mig, en un racó, hi ha el mostrador de la bibliotecària i després tota una sala de taules per llegir, estudiar...


Em va agradar especialment la decoració, podríem dir que és del meu estil. Un estil que s'ha posat força de moda, però que no hem inventat nosaltres. Jo el vaig descobrir fent les meves estades d'estiu a Anglaterra sobretot, ara fa uns anys.


Un exemple d'un parell de cites... 

Suposo que són vinils, que també són molt actuals. Com veieu, s'hi han gastat diners, però segons el meu parer, calia tenir una biblioteca com aquesta, a més ha quedat molt bonica i funcional. És evident, només cal passejar-s'hi una mica, que ara el que falta és anar-la omplint de material, ja que a l'ampliar-la, ha fet que es vegin estanteries buides. Crec que a poc a poc, aquest tema s'anirà arreglant.


També trobem un "owl" que ens demana silenci, respecte pels demés.


És molt graciós i a més, n'han fet una bossa. No m'he pogut resistir i he pecat... 2€ m'ha costat i en tenien de tres colors: negre, vermella i blanca.


Per últim, quan surts de l'edifici hi ha una caixa de metall per poder fer els retorns dels llibres 24h. Em va agradar molt perquè ho trobo d'allò més còmode i bé, l'únic que vaig pensar és que espero que duri i no hi hagi cap graciós que ho faci malbé.



Per últim afegir que la biblioteca funcionarà si es fa respectar pels usuaris. A vegades podem tenir els recursos necessaris però si no s'imposen unes normes, no funcionarà i seria una llàstima.

Abans de tancar aquesta entrada, deixar-vos l'enllaç de la Biblioteca Municipal de Constantí. Hi fan un gran treball les bibliotecàries.

Comentaris