Lletrejar, segons els experts, és una bona activitat per promoure l'aprenentatge de l'ortografia. Ja fa uns anys que en una escola on treballava, com a activitat lúdica de llengua, jugàvem a lletrejar paraules.
Aquest any, per treballar a l'hora de biblioteca i també a l'hora de SEP de llengua, faré aquesta activitat també.
Per fer-ho, es necessita poca cosa: paraules i ...
Aquest any, per treballar a l'hora de biblioteca i també a l'hora de SEP de llengua, faré aquesta activitat també.
Per fer-ho, es necessita poca cosa: paraules i ...
Ulleres regal d'aniversari! Merci amics, sabeu que intento treure profit de tot! |
les super ulleres motivadores!!
Hi ha un programa que es diu "Ortografia sense esforç" que després de llegir-lo i mirar el vídeo, em va convèncer força.
No l'aplico, la veritat, però el tinc present.
Per lletrejar paraules ho podem fer de diferents maneres:
- Anar dient paraules i que les lletregin
- Dir paraules i que les lletregin endavant i després endarrere
- Fer equips, posar-se les ulleres i a jugar!
D'aquesta manera motivem els alumnes i mentre juguen, aprenen!!
El Gran dictat, el programa de tv3, també és una excel·lent manera de motivar als nostres alumnes a conèixer millor la llengua i a utilitzar-la bé.
Avantatges:
- És divertit
- Es pot fer en qualsevol idioma
-Es pot fer en qualsevol edat
-Es pot fer en qualsevol edat
- Aprenen a escriure bé
- Aprenen vocabulari nou
Algunes consideracions:
Com facilitar l'atenció de tots els alumnes?
La manera que ens ajuda a que la resta de companys no desconnecti quan li toca és projectant les paraules a la PDI. Jo preparo alguns powers amb diferents paraules: més curtes, més llargues, amb dígrafs, de temàtiques diferents,etc... Com que tots veuen la paraula menys el que li toca lletrejar, permet que no desconnectin. També el fet de jugar en equips, els motiva i fa que estiguin pendents de la puntuació, i amb la tonteria, nosaltres els mestres aconseguim l'objectiu que perseguim.
Per què les ulleres?
Les ulleres van bé perquè si juguen en equips, si l'alumne que li toca lletrejar la paraula es posa d'esquena a la pissarra, si s'equivoca o dubte, els companys del seu equip li fan "cares" o "senyals". Amb les ulleres, no els veu i facilita que el nen o nena pensi més com s'escriu la paraula.
Us deixo el vídeo per si voleu saber més coses sobre aquest programa.
Com facilitar l'atenció de tots els alumnes?
La manera que ens ajuda a que la resta de companys no desconnecti quan li toca és projectant les paraules a la PDI. Jo preparo alguns powers amb diferents paraules: més curtes, més llargues, amb dígrafs, de temàtiques diferents,etc... Com que tots veuen la paraula menys el que li toca lletrejar, permet que no desconnectin. També el fet de jugar en equips, els motiva i fa que estiguin pendents de la puntuació, i amb la tonteria, nosaltres els mestres aconseguim l'objectiu que perseguim.
Per què les ulleres?
Les ulleres van bé perquè si juguen en equips, si l'alumne que li toca lletrejar la paraula es posa d'esquena a la pissarra, si s'equivoca o dubte, els companys del seu equip li fan "cares" o "senyals". Amb les ulleres, no els veu i facilita que el nen o nena pensi més com s'escriu la paraula.
Us deixo el vídeo per si voleu saber més coses sobre aquest programa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada